Jelentkezési Határidő: Július 23 Vasárnap
Jelentkezés elküldése: a megirt modult küldd el az organizers@alkotoktabora.hu email cimre!
Jelenleg tervezett maximális létszám: 5 mesélő, de ez függ a táborozók számától! Reálisan nézve 3-5 közt lesz az indulók száma, és a jelentkezés sorrendje dönt! De ne csüggedj: ha véletlenül lecsúsznál, egyrészt mindenképp tiéd az elsőség, ha valaki lemondja, másrészt meg prioritást élvezel a következő évi mesélői verseny jelentkezésénél!
A mesélői versenyen a mesélők egymással mérik össze tudásukat, pontozók előtt, előre megadott szabályok szerint. A kaland stílusa, rendszere bármi lehet, az asztali rpg keretein belül.
A modulhoz iránymutató motívum legyen a „kezdetek”. Valahogy, valamilyen formában a modul témájában jelenjen meg a „kezdet, kezdetek” motívum.
A játékülésnek 8 órásnak kell lennie, maximum fél óra eltéréssel. Akár hosszabb, akár rövidebb lesz, +-fél óra eltérés után 10 percenként 1 pont levonás jár.
A mesét 4-5 fő játékosnak kell lemesélni, akik sorsolással lesznek kiválasztva. Minden mesélő javasolhat magához két játékost.
A modult írásban kell leadni a szervezőknek, legkésőbb a tábor előtt egy hónappal. Aki a leadott modulon ezután még változtat, az pontlevonást kap. Aki nem adja le időben a modult, az nem indulhat.
A modulhoz a mesélőnek előre generált karaktereket kell hoznia, amit aztán a játékosainak kioszt. A játékosokkal történő előzetes egyeztetés (karakterek kiosztása, rendszer ismertetése, stb.) már pontozó jelenlétében kell, történjen.
A pontozók óránként váltják egymást, minden pontozó 55 perc után indul a következő állomásra. A rendszerből adódik, hogy annyi pontozó kell, ahány mesélő lesz. Ha túl sok mesélő jelentkezik, a pontozók két csoportra oszlanak.
A mesélői verseny pontozása a pontozók által történik. A pontozók egymást váltva, a játék folyamán végig figyelni és értékelni fogják a mesélő teljesítményét. Ez az értékelés öt kategória alapján fog történni.
- Felkészültség
- Leírások plasztikussága
- NJK-k hitelessége és megszemélyesítése
- Dinamikusság
- Figyelem és figyelem megosztás
Minden kategóriában legfeljebb tíz pont érhető el. Minden pontozó külön pontozza a játékosokat, s a végén ezek az értékelések össze lesznek adva, s összegükből adódik a játékos teljes pontszáma. Aki a legtöbb pontot éri el ezen számítás alapján, az lesz a verseny győztese.
Az egyes kategóriák a következő szempontokat takarják.
- Felkészültség: a mesélő színesítő elemekkel (térkép, zene, figurák, bármi) készül, tökéletesen ismeri a modult és a rendszert, amiben mesél
- Leírások plasztikussága: a mesélő élményszerű, színes, hangulatos leírásokat alkalmaz, megragadja a játékosokat, bevonja a kalandba
- NJK-k hitelessége és megszemélyesítése: a mesélő hitelesen és élményszerűen jeleníti meg az njk-kat, párbeszédeket
- Dinamikusság: A mesélő figyel a kaland ritmusára, jól osztja be az idejét, ahol kell, lassít, ahol kell, gyorsít, nem ül le a játék, de nem is pörget át fontos részeket
- Figyelem és figyelem megosztás: a mesélő minden játékosra odafigyel, egyiket sem hanyagolja el, jól kezeli a problémákat, tudja kezelni a problémás játékosokat
Néhány különleges kritérium teljesítésével bónusz pontok szerezhetők. Ezeket a mesélők szabadon eldönthetik, beépítik e a kalandjukba, vállalásuk nem kötelező. Ezeket a kritériumokat előre összeállított csomagokban lehet felvenni. Minden csomag három elemből áll, melyek mindegyike +1 pontot ér a mesélő őszpontszámához, amennyiben teljesíti. Ha valamelyik elemet nem sikerül teljesíteni, 1 pont levonást kap. A mesélőnek már a kaland leadásakor jeleznie kell, ha valamelyik csomagot szeretné felvenni.
Bónusz csomagok:
- Szociális csomag: Social Encounter 5+, NJK 7+, Combat/Social Encounter 3+
- Nyomozó csomag: Puzzle, Árulás, Menekülés/Üldözés
- Felfedező csomag: Harc az elemekkel, 5+ helyszín, Rajtaütés
- Hősies csomag: Visszatérő Ellenfél, Árulás, Menekülés/Üldözés
- Poirot csomag: NJK 7+, Puzzle, Social Encounter 5+
- Túlélő csomag: Harc az elemekkel, Menekülés/Üldözés, Combat encounter 5+
Az egyes elemek leírása:
Social Encounter 5+ : legyen a kalandban legalább 5 jelentős szociális probléma, kihívás, amit a játékosoknak meg kell oldaniuk
NJK 7+ : legyen a kalandban legalább 7 fontos, részletesen és jól kidolgozott, a történetben jelentőséggel bíró NJK
Combat/Social Encounter 3+ : legyen a kalandban legalább három olyan harci jelent, amit a játékosok jól felhasznált szociális technikákkal el tudnak kerülni, meg tudnak nyerni konkrét harc nélkül
Puzzle: legyen a kalandban legalább egy megoldandó rejtély, fejtörő, puzzle
Árulás: legyen a kalandban egy jelentős, drámai árulás, ahol az egyik fontos NJK a csapat ellen fordul
Menekülés/Üldözés: legyen a kalandban legalább egy fontos, a történet szempontjából lényeges üldözési jelenet, ahol a játékosokat üldözik, vagy ők üldöznek valakit
Harc az elemekkel: legyen a kalandban legalább egy jelentős, a történet szempontjából lényeges jelent, ahol a játékosok a túlélésért küzdenek a természetben, a természeti erőkkel szemben
5+ helyszín: legyen a kalandban legalább 5 különböző, részletesen kidolgozott, a történet szempontjából jelentős helyszín
Rajtaütés: legyen a kalandban egy jelentős, a történet szempontjából fontos rajtaütési jelenet, ahol a játékosok ütnek rajta valakin, vagy éppen fordítva, az ellenfél üt rajta a csapaton
Visszatérő ellenfél: legyen a kalandban egy olyan NJK, aki a történet szempontjából nagy jelentőséggel bír és többször is visszatér, hogy akadályozza a csapatot, keresztülhúzza a számításaikat, stb.
Combat encounter 5+: legyen a kalandban legalább 5, a történet szempontjából fontos, kidolgozott harci jelenet, kihívás, amivel a játékosoknak meg kell küzdeniük